Zajęcia realizowane w miesiącu październiku 2017r

http://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-343883640.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-343883640.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-343883640.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-343883640.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-343883640.jpgZajęcia realizowane w miesiącu październiku 2017r

W miesiącu październiku 2017r. na Świetlicy Środowiskowej „Maja” kontynuowano zajęcia edukacyjno-integracyjne skierowane do dzieci i młodzieży romskiej i polskiej z terenu Miasta Nowego Sącza.

Wśród założeń pracy z uczestnikami zajęć świetlicowych znalazły się następujące zagadnienia:
- Kształtowanie postawy właściwego porozumiewania się z innymi,
- Wyrabianie prawidłowych nawyków w zakresie czynnego wypoczynku,
- Rozwijanie kreatywności, poznawanie różnych technik uczenia się,
- Stosowanie w czasie zajęć zagadek, krzyżówek, rebusów oraz innych form edukacyjnych utrwalających wiadomości i rozwijających logiczne myślenie.

Przykładowe zajęcia realizowane w ramach Świetlicy Środowiskowej „Maja”:

- systematyczne odrabianie zadań domowych oraz pomoc w nauce,
- ćwiczenia grafomotoryczne i w mówieniu,
- zabawy ruchowe – kołowe, z piłką, przy muzyce,
- rozwiązywanie rebusów i zagadek o jesieni, „dary jesieni” – swobodne wypowiedzi (poprawność językowa),
- rośliny i zwierzęta chronione – szanujemy otaczający nas świat, oglądanie fotografii i czytanie ciekawostek Słowińskiego Parku Narodowego, witraż „dary jesieni”, bukiet jesiennych liści – kolaż wykonany dowolną metodą plastyczną.
- zabawy ruchowe takie jak: jeżyk, dotknij czegoś, sałatka owocowa, pająk, pędzel malarza,
- jesienne liście- wyklejanie plasteliną,
- utrwalanie materiału z lekcji, systematyczne odrabianie w zadań domowych i pomoc w nauce,
- wyjście na plac zabaw,
- ćwiczenia grafomotoryczne w zeszycie ćwiczeń,
- wydzieranka z kolorowego papieru – jesienne kasztany – estetyka pracy,
- pogadanka na temat „czas letni, a czas zimowy” – plusy i minusy (swobodne wypowiedzi),
- czytanie bajek – pobudzanie wyobraźni.
- zabawy integracyjne prowadzone przez wychowawcę,
- wyjście na boisko szkolne, spacer, plac zabaw,
- „Dary jesieni” – robienie zwierząt i ludków z kasztanów i żołędzi ,
- zabawy ruchowe orientacyjno – porządkowe ,
- spacer edukacyjny – w poszukiwaniu śladów jesieni ,
- integracja przy muzyce,
- gry i zabawy stolikowe,
- układanie krzyżówki z hasłem: JESIEŃ,
- gimnastyka na dywanie z wykorzystaniem woreczków,
- ćwiczenia ortograficzne utrwalające pisownię małej i wielkiej litery,
- systematyczna pomoc w nauce oraz odrabianie zadań domowych,
- zmiana dekoracji świetlicowych,
- praca plastyczna- „moje ulubione miasto w Polsce”.

W realizacji zadań w miesiącu październik uczestniczyli wolontariusze.