Zajęcia realizowane w miesiącu listopadzie 2017r.

http://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-1059806568.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-1059806568.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-1059806568.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-1059806568.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-1059806568.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-1059806568.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-1059806568.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-1059806568.jpghttp://www.msps.pl/wp-content/uploads/2018/03/Snapchat-1059806568.jpgZajęcia realizowane w miesiącu listopadzie 2017r.

Stokrotka – zajęcia realizowane w miesiącu listopadzie 2017r.

W miesiącu listopadzie 2017r. na Świetlicy Środowiskowej „Stokrotka” kontynuowano zajęcia edukacyjno-integracyjne skierowane do dzieci i młodzieży romskiej i polskiej z terenu Miasta Nowego Sącza.

Wśród założeń pracy z uczestnikami zajęć świetlicowych znalazły się następujące zagadnienia: kształtowanie postawy asertywnej , wyrabianie prawidłowych nawyków gospodarowania czasem wolnym, rozwijanie kreatywności, poznawanie różnych technik uczenia się, stosowanie w czasie zajęć zagadek, krzyżówek, rebusów oraz innych form edukacyjnych utrwalających wiadomości i rozwijających logiczne myślenie.
Przykładowe zajęcia realizowane w ramach Świetlicy Środowiskowej „Stokrotka”:
• pamiętamy o grobach najbliższych, ofiarach wojen światowych, oddawanie czci i szacunku zmarłym, ojciec Święty Jan Paweł II w pamięci rodaków, odwiedzanie cmentarzy i miejsc pamięci narodowej, dyskusja na temat treści związanych z tematyką Święta Zmarłych zawartych w literaturze, czasopismach i środkach masowego przekazu.
• rysowanie grobów świecą i zamalowywanie tła farbą akwarelową, zaznaczanie elementów dekoracyjnych: kwiaty, znicze, wieńce. Łączenie technik plastycznych, ekspresja plastyczna, „ Płonące znicze” – malowanie kredkami woskowymi na ciemnym tle lub węglem kreślarskim na białej kartce,
• zapoznanie z osobą F. Chopina poprzez słuchanie utworów W. Chotomskiej „ Muzyka pana Chopina” oraz M. Jaworczakowej „ Frycek w Szafarni”,
• ćwiczenia relaksacyjne, np. „Miś”, Chmurka”, gry stolikowe, np. „Memory”, „Bierki”, „ Warcaby”.
• quiz wiedzy religijnej: Wielki Polak Ojciec Święty Jan Paweł II,
• pogadanka na temat odzyskania przez Polskę niepodległości, zapoznanie dzieci ze znaczeniem Święta Niepodległości, podkreślenie znaczenia służby żołnierza polskiego,
• uważne słuchanie wierszy: W. Bełzy „ Katechizm Dziecka Polskiego”, Cz. Janczarskiego „ Barwy ojczyste”, uświadamianie dzieciom znaczenia słów: mój kraj, moja ojczyzna, moje miasto, rozmowa na temat: Polska moja ojczyzna, słuchanie „Legendy o białym orle” W. Badalskiej,
• praca z tekstem, doskonalenie techniki czytania tekstu ze zrozumieniem,
• Orzeł biały – wypełnianie konturu kredkami, farbami, plastelina, wydzieranką /grupa młodsza/, szkic godła wykonany węglem kreślarskim lub ołówkiem / grupa starsza/.
• słuchanie fragmentów z książki M. Kownackiej pt. „Razem ze słonkiem” cz. IV: „Szaruga jesienna” pt. „Cztery wiatry”.
• określanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni, tj. deszcz, wiatr, wichura, przymrozek, szron, mżawka, pejzaż późnej jesieni – rysunek wykonany farbami plakatowymi, rozmowa z dziećmi na temat różnorodności zjawisk świata przyrody,
• modele samolotów, statków – grupa chłopców, wykonywanie biżuterii (naszyjniki, bransoletki, kolczyki) – elementy papieroplastyki, strojów na jesienny pokaz mody (grupa dziewcząt).,
• nauka piosenki: „Szedł listopad”, określanie nastroju piosenki, zapoznanie
z instrumentem muzycznym – trójkątem, nauka gry na nim, ćwiczenia rytmiczne: „echo rytmiczne”, zabawy rozwijające poczucie rytmu, tempa i słuchu.
W realizacji zadań w miesiącu listopad uczestniczyli wolontariusze.