W miesiącu sierpniu 2017r. na Świetlicy Środowiskowej „Stokrotka” kontynuowano zajęcia edukacyjno-integracyjne skierowane do dzieci i młodzieży romskiej i polskiej z terenu Miasta Nowego Sącza.
Wśród założeń pracy z uczestnikami zajęć świetlicowych znalazły się następujące zagadnienia: systematyczna pomoc w powtórce materiału z matematyki, przyrody i j. polskiego przed egzaminami poprawkowymi (wolontariat), wdrażanie do samodzielnej pracy, rozbudzenie ciekawości i zainteresowanie otaczającym światem (zajęcia edukacyjne z różnych dziedzin), kształtowanie prawidłowych postaw społecznych (zajęcia z elementami socjoterapii), propagowanie zdrowego stylu życia (spacery, zabawy na powietrzu, zawody sprawnościowe), nauka współpracy w grupie (gry edukacyjne), rozwój małej motoryki (prace plastyczne).
Przykładowe zajęcia zrealizowane w ramach Świetlicy Środowiskowej „Stokrotka”:
- >projekcja bajek DVD oraz filmu ,,Cuda z nieba” – refleksja po filmie, własne prace plastyczne,
- kolorowe papugi (wykorzystanie farb).
- gra edukacyjna ,,Omnibus”,
- przypomnienie dzieciom zasad bezpiecznego wypoczynku (karty edukacyjne),
- pomoc w nauce przed egzaminami poprawkowymi (wolontariat),
- gimnastyka przy muzyce i ćwiczenia rytmiczne, zajęcia z elementami muzykoterapii z wykorzystaniem instrumentów,
- tworzenie papierowych gadżetów do fotobudki (własna sesja zdjęciowa),
- owocowe wyklejanki i pogadanka na temat witamin zawartych w owocach,
- quiz edukacyjny z wiedzy ogólnej,
- ćwiczenia dykcyjne z wykorzystaniem zabawnych wierszyków,
- konkurs ,,pokaż swój potencjał”,
- serduszkowe zwierzątka – zajęcia plastyczne,
- nauka wzajemnego słuchania, zabawy i gry własne,
- ,,jesteś mi potrzebny” – zajęcia z elementami socjoterapii,
- praca plastyczna ,,wesołe truskawki”,
- poznanie zawodu cyrkowca (film edukacyjny o Cirque de Soleil),
- ćwiczenie literek z młodszą grupą,
- ,,dziecko z poczuciem własnej wartości” – zajęcia z elementami socjoterapii,
- rozmówki po angielsku (poszerzenie słownictwa i przypomnienie zasad gramatycznych,),
- doskonalenie czytania – podział na role,
- papierowe stokrotki – praca plastyczna,
- poznanie zawodu projektanta mody (film edukacyjny, magazyny modowe, własne projekty na papierze),
- ćwiczenia uwzględniające gest, mimikę, dźwięk i głos,
- „kamienne opowieści” – tworzenie symboli na kamieniach i układanie historyjek,
- ,,Pan Gniotek” – rekwizyt przydatny w atakach złości (praca plastyczna),
- przypomnienie zasad panujących w szkole (karty edukacyjne, scenki sytuacyjne),
- maski z papieru (zwierzaki),
- ,,Co? Jak? Dlaczego? – filmiki edukacyjne i rozmowy na temat zasad kierujących światem,
- gra zespołowa ,,Kalambury”,
- „Żegnamy wakacje” – list obrazkowy do wakacji,
- wycieczka w góry na zakończenie wakacji + ognisko – wycieczka całodniowa.
W realizacji zadań w miesiącu sierpniu uczestniczyli wolontariusze.